Movehome
Du använder en gammal webbläsare.
Vi rekommenderar att du byter till Google Chrome för att webbplatsen ska fungera bra.
logoBeställ katalog
    Tillbaka till nyheter
    21 december, 2021

    Stark resultatförbättring för Trivselhus

    Efter att drygt halva verksamhetsåret passerat kan konstateras att Trivselhus är på offensiven. Bolaget har lyckats vända den tidigare negativa resultatutvecklingen och rapporterar efter första halvåret med Svensk Husproduktion som ägare ett positivt resultat. En stark resultatförbättring har genomförts trots utmaningar med skenande materialpriser och leveransproblem från underleverantörer.

    Stora insatser skapar långsiktig resultatpåverkan
    Genom en kraftig översyn av omkostnader, ökad kostnadsmedvetenhet, förändringar i säljkåren samt effektiviseringar i fabriken, märks nu ett flertal positiva effekter av det nedlagda arbetet. En nylansering av varumärket Movehome, fokus på interna processer samt koncerngemensamma insatser inom bl.a. inköp, IT och ekonomi, skapar en långsiktighet i den positiva resultatutvecklingen.

    – Det är fantastiskt att se hur det hårda arbete som lagts ner, redan gett resultat. Våra medarbetare har haft rätt inställning och gjort ett otroligt fint jobb för att vända utvecklingen, men vi nöjer oss inte här, utvecklingen av bolaget fortsätter givetvis, säger Jonas Regnander, VD Trivselhus.

    Taktökning i fabriken med närmare 40%
    Trivselhus har medvind i försäljningen och har under perioden haft en mycket stark orderingång. De positiva försäljningssiffrorna för varumärkena Trivselhus och Movehome ställer stora krav på utleveranser från den moderna husfabriken i Landsbro. Leveranstakten har ökat med närmare 40 %, tack vare ökad effektivitet i fabriken, förändrade rutiner och engagerade medarbetare. Målsättningen är att göra Trivselhus till landets ledande småhustillverkare i premiumsegmentet, och erbjuda den vassaste, digitala, utmanaren genom varumärket Movehome.

    – Vi är oerhört nöjda med utvecklingen av verksamheten och bolaget, och ser en stor potential för ytterligare förbättringar. Jag ser fram emot den fortsatta resan som Trivselhus nu gör tillsammans med sina medarbetare, säger Stefan Holmberg, Koncernchef Svensk Husproduktion.

    Om Svensk Husproduktion
    Våren 2021 förvärvades Trivselhus AB utav Svensk Husproduktion. Genom förvärvet når den nya koncernen en omsättning på närmare 2 mdkr, och är numera en av Sveriges största aktörer inom styckehussegmentet, med stark frammarsch även inom Grupphusutveckling. Ett intensivt arbete pågår, med flertalet utvecklingsprojekt, för att göra Trivselhus, Movehome och LB-Hus till tre av Sveriges ledande småhusvarumärken.